LAUREACI KONKURSU
DATA ECONOMY INNOVATION AWARDS WIOSNA 2023

BEST DIGITAL TRANSFORMATION

? Grupa CCC

Grupa CCC zastosowała szereg rozwiązań cyfrowych, aby wznieść swój biznes na wyższy level: omnikanałowść. Spektakularnym sukcesem jest przejście ze sprzedażą obuwia w kanały cyfrowe gdzie skan stopy 3D wykonany w punktach eobuwie.pl i CCC umożliwia bardzo dobre dopasowanie obuwia. Oprócz tego Grupa CCC zbudowała szybko rosnącą platformę marketplace Modivo, a także sklep cyfrowy dla HalfPrice, lidera off-price w CEE.

BEST COOPERATION

? Synerise i Żabka Polska

Dzięki aplikacji żappka i zaawansowanej analityce Synerise widzimy naszych klientów jeszcze wyraźniej i możemy lepiej i bardziej skutecznie dostosować się do ich oczekiwań. Dziękujemy za to wyróżnienie i zapewniamy, że tandem Żabka Polska – Synerise jeszcze nie raz zaskoczy rynek innowacjami.

BEST SOLUTION

? Platforma Biometrii Behawioralnej

Innowacyjne rozwiązanie utworzone wspólnie przez BIK i Digital Fingerprints, to nowy rodzaj zabezpieczenia klientów i całego sektora, bazujący na biometrycznym profilu zachowania klientów, który pozwala na identyfikację oszusta w czasie rzeczywistym niezależnie od aplikacji czy urządzenia z jakiego korzysta. Model biometryczny potrafi wychwycić anomalie w zachowaniu użytkownika, co pozwala np. wykryć oszukańczą operację oraz ostrzec bank przed nieuprawnionym dostępem do konta czy przelewem z konta. To rozwiązanie, które wprowadza bezpieczeństwo kanałów bankowości polskiego sektora finansowego na wyższy poziom, a także jest unikatowe w wymiarze międzynarodowym.

BEST SOLUTION

? PayEye

Po dwóch latach od startu pilotażu płatności tęczówką, w 2022 r. PayEye wdrożył nową udoskonaloną usługę z wykorzystaniem dwóch niezależnych biometrii, oka i twarzy. Wraz z PayEye 2.0 firma udostępniła też biometryczne terminale nowej generacji eyePOS 2.0 i rozbudowaną aplikację mobilną PayEye 2.0 z możliwością bezpośredniego podpięcia karty. Aktualna siła uwierzytelnienia daje najwyższy poziom bezpieczeństwa przy zachowaniu najwyższego komfortu użytkowania.

SUSTAINABLE DEVELOPMENT

? Publicis Groupe

Publicis Groupe w Polsce, jako pierwsza firma na rynku, nie tylko analizuje wielkość śladu węglowego wynikającego z prowadzonych działań marketingowych, ale poprzez wprowadzenie wskaźnika Carbon Media Cost per Sale daje reklamodawcom możliwość optymalizacji tych działań. Co ważne, wskaźnik CMCS pozwala optymalizować kampanie marketingowe pod kątem ograniczenia śladu węglowego przy zachowaniu efektywności sprzedaży.

PUBLIC SECTOR

? CYFRYZACJA KPRM

13 marca pierwszy obywatel Ukrainy otrzymał cyfrowy dokument Diia.pl. Od tego momentu dokument diia.pl pobrano ponad 500 tys. razy.
Aplikacja mObywatel i dokument Diia.pl stanowią prosty sposób na wylegitymowanie się (okazanie danych) niemal w każdej sytuacji życiowej. W elektronicznym dokumencie znalazły się najważniejsze dane, w tym imię i nazwisko, zdjęcie oraz numer PESEL. Dokument Diia.pl pozwala potwierdzić tożsamość tak samo skutecznie jak dowód osobisty lub paszport. Ma być przydatny przy korzystaniu z usług medycznych czy przy okazaniu swoich danych podczas zawierania umowy o pracę.
Trwają także zaawansowane prace testowe nad aplikacją mObywatel 2.0, która ma poszerzyć zakres dostępnych obecnie e-usług oraz wprowadzi do cyfrowego portfela kolejne dokumenty, czy możliwość udzielania pełnomocnictw.

LEADER OF THE YEAR

? Agnieszka Szopa-Maziukiewicz, Prezes Digital Fingerprints,
Dyrektor Zarządzająca Obszarem IT w Grupie BIK

Prezes Digital Fingerprints i Dyrektor Zarządzająca Obszarem IT w Grupie BIK otrzymuje nagrodę za to, że zrewolucjonizowała podejście w kreowaniu nowych usług i innowacyjnych rozwiązań świadczonych dla klientów z sektora finansowego. Realizuje koncepcję ścisłej współpracy IT z biznesem, wsłuchując się w potrzeby Klientów. Wdrożyła między innymi rozwiązanie Platforma Antyfraudowa BIK – sektorowy system do oceny ryzyka nadużyć i fraudów w procesach kredytowych, Platformę Cyber Fraud Detection – sektorowy system prewencyjny do ochrony wszystkich transakcji w kanałach online, nie tylko kredytów, na bazie weryfikacji urządzenia. Konsekwentnie angażuje się w rozwój ekosystemu rozwiązań technologicznych BIK o kolejne systemy, idąc o krok dalej, tj. promując kolejne rozwiązanie sektorowe, powołując pracę nad Platformą Biometrii Behawioralnej, która weryfikuje już nie tylko urządzenia, ale sposoby posługiwania się nimi przez ich użytkowników – nowatorski rodzaj zabezpieczenia, którego wcześniej na rynku nie było.

LAUREACI KONKURSU
DATA ECONOMY INNOVATION AWARDS WIOSNA 2024

⭐ BEST DIGITAL TRANSFORMATION

? VELOBANK

Ten bank wie jak budować relacje w oparciu o dane. Zapewnia klientom hiperpesonalizowaną, czyli szytą na miarę ofertę produktów bankowych i ich komunikację. Skutecznie wykorzystuje dane we wszystkich obszarach biznesu. W kanałach zdalnych nie ma sobie równych, co potwierdzają spektakularne wzrosty sprzedaży.


⭐ BEST COOPERATION

? SALESTUBE & HALEON

Innowacyjna współpraca w zakresie optymalizacji inwestycji w media z wykorzystaniem AI pomiędzy Salestube i Haleon (GSK) jest przykładem, jak poprzez korzystanie z możliwości technologicznych, w szczególności sztucznej inteligencji pozwala na optymalizowanie dobrze już znanych metod, a także jednocześnie otwiera szansę organizacjom na stworzenie nowych sposobów optymalizacji, które są w stanie przełożyć się na rozwój nawet najbardziej tradycyjnych biznesów.


⭐ BEST SOLUTION

? NARZĘDZIA AI DO TRIAŻU I WSTĘPNEJ DIAGNOZY MEDYCZNEJ – INFERMEDICA

Infermedica oferuje swoje narzędzia oparte na sztucznej inteligencji m.in ubezpieczycielom medycznym, systemom ochrony zdrowia, szpitalom, które poprzez wstępną analizę zgłaszanych objawów pomagają skierować pacjentów po odpowiednią pomoc, w odpowiednim czasie.


⭐ BEST SOLUTION

? KOMPLEKSOWA PLATFORMA DATA SCIENCE – ALGOLYTICS TECHNOLOGIES

Za Platformę wspierającą zespoły data science we wdrażaniu rozwiązań opartych o uczenie maszynowe i AI, które automatyzują procesy i pomagają podejmować skuteczne decyzje biznesowe.


⭐ SUSTAINABLE DEVELOPMENT

? IKEA RETAIL W POLSCE

IKEA konsekwentnie dąży do realizacji swoich celów klimatycznych, jakim jest między innymi zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych oraz osiągniecie zerowych emisji netto do 2050 roku. IKEA w Polsce od lat inwestuje w we własne źródła energii odnawialnej jak farmy wiatrowe, fotowoltaikę oraz pompy ciepła. Już dziś korzysta jedynie z energii elektrycznej pochodzącej z OZE.


⭐ LEADER OF THE YEAR

? AGNIESZKA KOBYLAŃSKA – DYREKTORKA BIURA DATA GOVERNANCE, CHIEF DATA OFFICER W BNP PARIBAS BANK POLSKA

Agnieszka Kobylańska – jako Chief Data Officer, a jednocześnie Dyrektorka Biura Data Governance w BNPParibas Bank Polska jest odpowiedzialna za rozwój „ekosystemu danych”, tak aby stały się istotnym aktywem budującym przewagę konkurencyjną.

Twierdzi, że w zarządzaniu danymi kluczem do sukcesu jest holistyczne podejście do tematu – połączenie wiedzy biznesowej, procesowej i technologicznej.

Praca z danymi jak żaden inny temat, wymaga i uczy współpracy, wzajemnego szacunku oraz zrozumienia pomiędzy różnymi częściami organizacji.